Friday, 27 May 2011

Monday, 23 May 2011

IQA 4EVA



iqa my favourite mentor protejey ,,,.... huhuhuhu
but iqa kalah .......,. ermmmm sedey ..56 %je ....
cian iqa .... by the way ..... iqa the best ....
persembahan iqa terbaik gile diantara yang lain  ....
but bagi aq ......iqa adalah JUARA

Saturday, 21 May 2011

I HATE YOU

nie la mamat yang aq benci sekali kat dalam sekola
da la BODHO ..... bajet encem lak tu  ........
pastu da ...... ngan ex dia ...  nak wt ayat ayat shahdu lak
geli aq ...... padan ngan muka ko ITIK EVIL ....
aque mmg benci kaw ......... kononnye MUKA BAJT HENSEM KO
MEMIKAT hati perempuan la ...... tolong la ....... muka da macam taik anjing ...
mmg patu dia ...... ngan ko .................. shukurr ,.............
pastu gatal gatal ..................................
ko nak ejek aq ....., ko sdor la ctet ,...... ko tu ........
harap je "ENCEM" < :P >tapi otak kecik ,,,.......................
da la pendek ...............
NASIHAT : kepada semua perempuan skola ........ niie  ,.,.,,, jangan terpikat ngan ITIK EVIL nie ...... sebb dia beracun

Thursday, 19 May 2011

TOMORROW IS EXAM

OMG .... what .... exam is coming .... TOMORROW ... !!!!  .....

argh .....no !!!!!! i am not ready yet
but i think i can do it ...

i have to ready for my exam ... i have to ready to take the EXAM TIME ....

AAK Aq x kesa

aq da x nk kwn ko lg
ko kata jgn menyampok
aq da mengamuk ngn nabihah
ko ngn zul pn same]
aq x nk kwn ko lg
selagi ko x maapkn aq

nie la AYAT yang nitulis loeh FAIZ 1G  ..... comment : aq x kesah ... nak kawan ... kawan ...x nak kawan suda

Wednesday, 18 May 2011

PROJEK MENGENAKAN ORANG

  • Hizsham Masran

    • ko mrah aq kewr !!
  • Madihah Abdullah

    • xde maknenye ~­ ­
  • Hizsham Masran

    • ayt ko tuk remove aq macam mrah je !!
  • Madihah Abdullah

    • haha­ ­
    • gurau2 laa­ ­
    • sje nk buat ko mintakn maaf kat aku ~­ ­
    • ngeh3­ ­
  • Hizsham Masran

    • ko mmg macam nie ke !!!
  • Madihah Abdullah

    • ye ~­ ­
    • ikot mood laa­ ­
  • Hizsham Masran

    • mmg merana dapat "KAWAN" macam ko
  • Madihah Abdullah

    • lak ala ~ kwn2 aku yg laen lek je kwn ngan aku ~­ ­
  • Hizsham Masran

    • ye la ... x kan diorang leh bertahan kawan ngan ko.....
  • Hizsham Masran

    • !!
  • Madihah Abdullah

    • ?­ ­
    • dh tuh .,,ko semakkn link aku dgn perkataan "x"­ ­
    • aku gram laa~­ ­
  • Hizsham Masran

    • da la .... aq macam tu je ... yg ko nak lebh camtu nape lak
  • Madihah Abdullah

    • nth ~­ ­
    • ari tuh..mood aku rg baek laa~­ ­
    • sorry laa­ ­
  • Hizsham Masran

    • tak la ... yg ko mmg berlebih gle smpai semua orang tau pasal tu .... ko puas arr skunk ..... ko puas apabila aq dmalukan oleh "KAWAN KAWAN " ko
  • Madihah Abdullah

    • aku x rse pape pon ~­ ­
  • Hizsham Masran

    • kalau ko x rase pape .... aq ..... ko x pikerkan perasaan org lain kan ... ko tau idop ko sowg jerw
    • ko pahal diam .... hal aq lowm settle lagi
  • Madihah Abdullah

    • aku tgh men game laa­ ­
  • Hizsham Masran

    • kesah ke aq .....x skunk hal aq ngan ko lowm settle ..... ko leh lgi nak pike psal gem ko tu
  • Madihah Abdullah

    • knp?­ ­
    • bkn menyusahkn ko pon~­ ­
  • Hizsham Masran

    • ko yg nape
    • mmg menyusah kn
    • k
  • Madihah Abdullah

    • xde pon ~­ ­
  • Hizsham Masran

    • kalu ko nak stop
    • aq stop ..
  • Madihah Abdullah

    • stop ape?­ ­
  • Hizsham Masran

    • tpi ko akan dapat balasan yg secukupnya ,....
  • Madihah Abdullah

    • balasan ape?­ ­
  • Hizsham Masran

    • aq x kan pnah berhenti
    • JANGAN MAIN NGAN API
    • tunggu je saat saat ko dimalukan seperti aq dimalukan oleh ko
  • Madihah Abdullah

    • dh ?­ ­
    • dh ke blom aku nk off ni ~­ ­
  • Hizsham Masran

    • ko lg kuang ajar '
    • k fine
    • bye

Tuesday, 17 May 2011

Diantara Persediaan Sebelum Peperiksaan

Peperiksaan hampir tiba.  Macam-macam akan difikirkan.  Adakah saya telah habiskan salibus?  Adakah faham semuanya dan sebagainya.  Pelajar cemerlang semestinya telah bersedia lebih awal untuk menghadapi peperiksaan. Mereka telah bersedia dari beberapa segi. Persediaan yang dimaksudkan ialah,
1. Persediaan Emosi
Sila pastikan emosi anda berada dalam keadaan stabil. Kawalan emosi merupakan satu faktor yang akan membantu anda untuk berjaya. Antara persediaan emosi yang perlu di jaga ialah,
a. Elakkan perselisihan faham dengan rakan - perselisihan faham dengan rakan sedikit sebanyak boleh mengganggu emosi anda. Cuba anda selesaikan semua sengketa yang berlaku antara kawan sebelum hari peperiksaan. Persengketaan berterusan akan menjadikan emosi anda tidak stabil. Ia akan mengganggu konsentrasi belajar anda. Contoh, rakan merajuk tentang sesuatu dengan anda dan enggan bercakap dengan anda. Cuba cari jalan penyelesaian untuk mengatasi masalah berkenaan agar tidak terus berpanjangan.
b. Menjaga hati ibu bapa - Restu daripada ibu bapa amat penting. Doa ibu bapa terhadap anak akan membawa ke syurga. Doa ibu bapa amat mustajab. Doa mereka akan mempengaruhi kejayaan anda. Lihat dan perhatikan cerita Si Tanggang. Si Tanggang derhaka telah disumpah menjadi batu disebabkan doa ibu. Pepatah juga menyebut, “ Syurga terletak di bawah telapak kaki ibu.” Ibu telah melahirkan, mendidik dan menjaga anda hingga dewasa. Segala nasihat dan teguran daripada ibu bapa perlu diikuti. Jangan selalu melawan cakap ibu bapa. Mereka lebih mengetahui daripada anda kerana mereka telah “merasa garam terlebih dahulu.”
c. Mendapat restu guru – restu guru juga amat penting. Guru memainkan peranan penting dalam pembelajaran anda. Setiap hari anda ke sekolsh bertemu guru. Guru seperti ibu bapa kedua anda. Tanpa guru, anda tidak memperoleh ilmu. Tunjuk ajar guru banyak mempengaruhi kejayaan anda. Sebelum hari peperiksaan, minta restu guru. Minta guru mendoakan kejayaan anda. Guru tidak pernah mendoakan kegagalan pelajarnya. Mereka mahu melihat semua anak didiknya berjaya sepertimana yang diharapkan pelajar.
d. Tidak bercinta – elakkan bercinta semasa belajar. Orang kata, cinta masa belajar hanya cinta monyet. Cinta setakat belajar sahaja. Percintaan akan terputus selepas kedua-duanya mencari haluan masing-masing selepas habis belajar. Bercinta semasa sekolah banyak mengganggu pelajaran anda. Jika berlaku persengketaan, ianya akan mengganggu emosi dan pelajaran anda. Bercinta tidak salah. Anda boleh fikirkan untuk bercinta selepas habis belajar. Jangan jadikan cinta sebagai kegagalan anda dalam hidup.
e. Yakin pada diri sendiri – perasaan yakin akan wujud jika anda telah bersedia lebih awal. Tanamkan sifat yakin pada diri sendiri. Perasaan yakin membolehkan akan merasa seronok untuk mengambil peperiksaan. Pastikan semua kelemahan anda telah diatasi. Tumpukan perhatian anda pada peperiksaan yang bakal dihadapi. Ilmu yang telah penuh di dada menjadi bekalan untuk menduduki peperiksaan.
f. Tiada Prasangka Negatif Terhadap Orang Lain – sila pastikan anda tiada menyimpan prasangka negatif terhadap orang lain. Rakan, guru dan ibu bapa semuanya mengharapkan kejayaan anda. Tiada orang mahu melihat kegagalan anda. Hanya musuh yang ingin melihat kegagalan anda. Jika anda gagal dalam sesuatu mata pelajaran, jangan menganggap diri anda telah gagal. Prasangka buruk orang terhadap diri anda bukan bererti mereka mahu melihat anda terus gagal. Buang jauh-jauh prasangka tersebut. Kejayaan akan menjadi milik anda jika anda terus membaiki kelemahan diri sendiri. Tanamkan sifat ingin berjaya seperti orang lain.
2. Persediaan Fizikal
Anda juga perlu bersiap dari segi fizikal. Fizikal diri yang baik akan mempengaruhi peperiksaan anda. Tidak bermakna bagi anda jika sakit pada hari peperiksaan. Keadaan diri yang tidak sihat akan memberi impak besar kepada konsentrasi menghadapi peperiksaan. Anda perlu memberi keutamaan pada kesihatan diri sendiri. Antara tindakan yang perlu di ambil ialah,
a. Tidak tidur larut malam – kesihatan badan perlu dijaga. Lewat tidur menyebabkan badan menjadi letih. Keadaan ini menyebabkan anda mengantuk sepanjang hari. Walaupun anda telah bersedia dari segi mental namun badan yang lemah menyebabkan tiada konsentrasi untuk menjawab soalan.
b. Menjaga keselamatan diri – keselamatan diri juga perlu dijaga sepanjang mengambil peperiksaan. Kita sering terdengar pelajar tercedera atau kemalangan semasa peperiksaan sedang berjalan. Lebih teruk lagi terlibat dengan pergaduhan. Kecederaan diri menyebabkan anda tidak dapat menjawab soalan dengan baik. Jika anda dimasukkan ke wad, peperiksaan boleh diteruskan di wad. Keadaan kurang selesa dan sakit menyukarkan anda untuk mendapat markah yang baik dalam peperiksaan tersebut. Keadaan menjadi lebih teruk lagi jika anggota badan anda seperti tangan tidak dapat digunakan untuk menulis.
c. Makan makanan secukupnya dan berkhasiat – makanan amat mempengaruhi kesihatan anda. Pemakanan yang seimbang dan sihat memberi kesan kepada pencapaian peperiksaan anda. Jangan biarkan perut anda  kosong ketika peperiksaan. Sila pastikan anda mengambil sarapan sebelum hadir peperiksaan. Perut kosong, otakpun kosong. Jadi, pastikan anda makan makanan berkhasiat sebelum menduduki peperiksaan. Otak cergas datangnya daripada makanan berkhasiat.
d. Membuat riadah ringan - sila pastikan anda membuat riadah ringan sekurang-kurangnya 20 hingga 30 minit setiap hari. Senaman ringan menjadikan badan anda merasa sihat dan ringan. Senaman tidak bermakna anda perlu keluar rumah. Senaman ringan boleh di buat dalam rumah. Contoh, bermain skipping dan berlari-lari anak. Lebih untung lagi jika anda mempunyai peralatan senaman seperti basikal dan sebagainya.
3. Persediaan Mental
Mental anda juga mesti dijaga. Pastikan fikiran anda dalam keadaan tenang. Fikiran yang bercelaru akan menjadikan diri anda tidak menentu. Anda akan merasa runsing dan takut untuk menghadapi peperiksaan. Antara persediaan mental yang perlu diketahui ialah,
a. Jangan cepat menyerah kalah dan berputus asa - jika anda tidak berpuas hati dengan keputusan peperiksaan, jangan berputus asa. Kegagalan bukan bermakna gagal selamanya. Kegagalan dalam sesuatu mata pelajaran bukan disebabkan anda tidak pandai. Tetapi anda kurang berusaha untuk membaikinya. Cuba cari kelemahan diri dan berusaha membaikinya. Menyerah kalah tanpa berjuang terlebih dahulu tidak memberi apa-apa erti dalam hidup anda.
b. Tiada gambaran negatif tentang sesuatu - jangan berfikir bukan-bukan tentang diri anda. Jika anda berfikiran negatif, negatiflah jadinya. Tanamkan sifat positif dalam diri. Kata-kata positif mampu mengubah diri anda daripada negatif kepada positif.
c. Mesti berfikiran positif – sentiasalah berfikiran positif. Bersusah-susahlah pada hari ini dan bersenang-senang kemudian. Masa belajar perlu belajar. Masa bermain perlu bermain. Jangan dijadikan nasihat dan teguran guru, ibu bapa dan rakan sebagai penghalang. Teguran baik mereka perlu dijadikan panduan untuk terus berjaya.
d. Tidak berasa bimbang keterlaluan
  
So korang x kan mengalami EXAM FEVER ... seperti gambar di bawah
 and i wanna say GOOD LUCK FOR ALL THE CANDIDATES OF EXAM 
HIZSHAM MASRAN

Thursday, 12 May 2011

EXAM !!! WHAT ..... OMG !!!

 
exam come again . I am not ready yet .....what have i do right now.....
i have to do :
1 revision
2 read book
3 ready for exam

omg ...... bored ........ but i have to do ... the best i have to
1 doa
2 usaha
3 istiqamah
4 tawakkkal
i have to do the best ............................
for all the candidates  you have to do the best

good luck for all the candidates and i hope i will do the best ....
do the revision !!! don't FORGET